top of page
לוגו שלי למירב2.jpg
חיפוש

אשת החודש - שלי סווגאן





לפגוש את שלי היום, לאחר 32 שנה של הישרדות והתמודדות יום יומית עם עבר עמוס קשיים, זה מסוג הסיפורים שמכניסים אותנו לפרופורציות בחיים..

היום אני פוגשת אישה יפה ואנרגטית, חייכנית עם עיניים בוערות שרוצות לטרוף את החיים, החיים החדשים ששלי מתחילה היום. לפני חצי שנה התגרשה מבעלה ויצאה ללא כסף ועבודה, יחד עם שלושת ילדיה אל דרך חדשה.

היא מספרת על ימים טובים שנכנסו לחייה לאחרונה. היא פותחת את היום בחמש בבוקר עם מוסיקה, מקלחת, היא מתלבשת ומתאפרת ורק אז מעירה את ילדיה האהובים. הטיפוח חשוב לה והוא חלק בלתי נפרד מחייה.

אותי סיקרן העבר, הקשיים של ילדה שעלתה לארץ מאתיופיה בגיל שמונה, בלי אמא, איך זה השפיע עליה כילדה והיום כאם.

כשהתעניינתי בעברה, שלי התחילה לזוז באי נוחות על הספה והסתגרה בתוך עצמה. היה לה קשה לחזור לשם, לרגעים שהעדיפה לשכוח מזמן.

הבהרתי לשלי שהיא לא חייבת לשתף דברים שהיא לא מרגישה איתם בנוח, אבל שלי הזדקפה ואמרה: "אני אף פעם לא מסתכלת אחורה, תמיד קדימה, אבל היום חשוב לי לשתף, אני רוצה לתת כוח לנשים אחרות".

ואז כאילו נפתח הסכר, והמיים נשטפו החוצה ואיתם הזיכרונות. חזרנו לגיל שמונה כשעלתה לארץ עם אביה ואחותה. המצב הכלכלי היה קשה, מה שאילץ אותה לנקות חדרי מדרגות כדי לפרנס את עצמה. ההתאקלמות הייתה קשה.

היא מספרת לי על סוד ששמרה בלב מגיל 8 ועד היום, כי בנוסף לאותם קשיים שחוותה באותה התקופה הייתה צריכה להתמודד גם עם אונס. יותר מכל היה חשוב לה היום לגרום לנשים אחרות שעוברות מקרים דומים לא לשתוק.

והקשיים עוד נמשכו. כשהתגייסה לצבא התמודדה לראשונה עם המוות, אחותה הקטנה שהתאבדה ולאחר שמונה שנים התמודדה שוב עם התאבדותו של אחיה.




אבל היום היא במצב שונה. היום היא חיה חיים חדשים ומספרת על המקום הטוב שנמצאת בו, האושר הגדול שמציף אותה וכמה נהנית מהחופש.


ביקשתי משלי לבחור שני קלפים: הראשון, קלף הנשיות, היא בחרה את קלף ה"זרימה", המתאר במדויק את היכולת שלה לזרום קדימה עם החיים ולא להתעכב בגלל הקשיים שבדרך.

הקלף השני, קלף הפנטזיה, היא בחרה "תמיד אישה", זה שמסמל עבורה את החשיבות לטיפוח הנשיות שבה.


לקראת יום הצילום של שלי בחרתי להכין את הסטודיו דווקא בבדים כהים, כי הרגשתי שבמקום הכי חשוך היא תגלה כמה אור יש בה.

היה לי ברור שעל עורה השחום הצבע שיהלום אותה יהיה צבע הזהב הזוהר, בתוספת טורקיז שישתלב באופן מושלם.

ואז היא הגיעה, יפה ונרגשת, לתעד את תחילתה של תקופה חדשה וטובה בחייה.

שלי שידרה ביטחון ושחרור, היא סמכה עליי והתמסרה באהבה למצלמה.

כשהמוסיקה האהובה עליה נשמעה ברקע, היא התחילה לנוע בכיף, כאילו מרחפת משמחה ושחרור, ואני תיעדתי את ציפור הדרור שיצאה סוף סוף לחופשי.




היום, כשהיא בשליטה מלאה על חייה אני בטוחה שהעתיד הטוב עוד לפניה. האופטימיות שבה לעולם לא תכבה, והיא מזמנת את הטוב שכבר מגיע.

המסר החשוב ביותר שלה לנשים: כשלא טוב לך קומי ולכי, אל תפחדי מהקשיים שיהיו בדרך.


תודה מיוחדת לסטייליסטית סבין לוי המוכשרת, על העזרה בהתאמת הסטיילינג והשאלת הביגוד.


קרן נוטלס - מלווה נשים לשינוי חיובי באמצעות צילום.

מנחה סדנאות לעוצמה נשית.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Image by Joanna Kosinska
Image by Joanna Kosinska

הסדנה 
נשיות פורצת דרך העדשה 

לראות את עצמך באור חדש

Image by Joanna Kosinska

קרן נוטלס צלמת נשים

יד חרוצים 18, קניון ישראל תלפיות, ירושלים 

kdesign36@gmail.com | 052-8618737

  • Facebook
  • Instagram
bottom of page