top of page
לוגו שלי למירב2.jpg
חיפוש

אשת החודש - ורד בואנוס


קבלו את אשת החודש שלי!

ורד בואנוס, ירושלמית בת 55, נשואה ואם לשלוש בנות.

פעילה חברתית ומתנדבת בחינוך המיוחד.

אישה יפה מלאת נתינה, יש בה אמת – והיא תנצח!


כולנו אוהבות הפתעות, אבל לפעמים החיים מפתיעים אותנו בעוצמה שעלולה לשתק אותנו לכמה שנים. האומץ הוא להסתכל למציאות בעיניים, לקבל אותה ולהמשיך לחיות.

למרות שורד מרוצה היום מהמראה שלה, יש לה קושי להתבונן בצילומיה. אך כאשר מתבוננת בתמונתה מלפני 20 שנים, היא רואה את ורד בשיאה, אז יפהייפיה בת 35, שלקחה את אהבתה הגדולה לעיצוב צעד אחד קדימה והחלה ללמוד עיצוב פנים. עם ביטחון עצמי גבוה, תוך זמן קצר נכנסה לשוק העבודה והצליחה מאוד.

הייתה זו תקופה מלבלבת גם בזוגיות שהייתה טובה מאיי פעם. ואז, בגיל 40, נכנסה ורד להריון שלישי בהפתעה מוחלטת. היא ובעלה קיבלו את הבשורה המשמחת באושר גדול - זו השנה המאושרת ביותר שחוותה ורד בנישואיה.

אז נולדה ביתם השלישית, תינוקת יפהייפיה, שהכניסה לביתם אושר ושמחה גדולה.

כשהייתה התינוקת בת 8 חודשים, ורד חשה שמשהו לא תקין עם הילדה. בהתחלה חיה בהכחשה, אח"כ הבינה שצריך לבדוק את הנושא. לאחר שנה של בדיקות ואבחונים ורד ובעלה יושבים מול הרופאה, שמעיינת בניירת, מביטה בהם ואומרת: "יש לכם ילדה מפגרת". באותו הרגע, ורד הרגישה שהאדמה נפערה תחתם והם נופלים לתהום. ואז כאילו נחרשו אזניה, וכל מה שהיא שומעת זה משפט אחד שמהדהד שוב ושוב: "יש לך ילדה מפגרת". לאחר הבשורה הקשה שבו הביתה מפורקים, כל אחד מכונס עם הכאב של עצמו, עם משפט אחד קצר, שמעתה ישנה את חייהם.

מאז ורד חשה בדידות איומה, חייה הפכו למלחמה, מלחמה על הילדה, עם נסיון בכל טיפול אפשרי, בהתמסרות מלאה 24 בשעות ביממה. מאישה יפה ומטופחת נראתה לעצמה מוזנחת ומכוערת.

הלופ הזה סביב הטיפול בילדה רוקן את ורד, תחושת הבדידות הכבידה והיא הרגישה שהיא מאבדת את כל כוחותיה. לא היה לה מאיפה לקבל תמיכה, היא חוותה קושי מול מערכת החינוך המיוחד, שהפגינה אטימות, וחוסר התאמה בין צורכי הילדה למערכת. עשר שנים ללא שמחה וטעם לחיים, ההבנה שהיא וביתה עושות רע למשפחה ושאין לה דרך לצאת מהמצב הזה גרמה לה לשקוע בעצבות.

לאחר עשר שנים של אבלות וכעס, ורד הרגישה שמשהו חייב להשתנות. היא החליטה להשלים עם המצב של ביתה, להפסיק להתנגד לו ואף להתמודד עם המצב בהומור. הכירה אנשים טובים ששמחו לעזור, ואז החלה לראות את מה שיש לה בחיים, בעל גיבור, שתמיד היה שם לתמוך ולעודד ברגעים קשים, שתי בנות גדולות מקסימות ומוצלחות ובת אחת מיוחדת שמכניסה הביתה אור ושמחה והמון צחוק. ומאז ורד החלה להתחזק ולהרגיש רצון עז לעזור להורים שנמצאים במצוקה שבה הייתה. ורד החלה להתנדב ב"שלווה" מרכז לטיפול באנשים עם מוגבלויות, לעזור ולתמוך באימהות שחוות את הקשיים שהיא חוותה. השאיפה שלה להגיע לעמדה בכירה במערכת החינוך המיוחד כדי שתוכל להשפיע ולעזור להרבה משפחות.

לורד יש מסר מאוד חשוב לאמהות שמקבלות את הבשורה:

"נכון, קיבלת בשורה איומה, אבל אחרי האבל והבכי, תבוא ההשלמה עם המצב, אז, תמצאי את הדרך ואת האנשים שיעזרו לך להתמודד, כי את לא לבד. אל תוותרי על החיים שלך, ברגע שאת תהיי מאושרת כולם יהיו מאושרים".



בפגישה לפני יום הצילום, הגענו שלב בחירת הקלפים, ורד בחרה בקלף: "על הגלוי ועל הסמוי" המסמל את המצב החצוי שחוותה בין איך שאנשים ראו אותה כלפי חוץ לבין מה שחוותה מבפנים בתקופה הקשה.

קלף הפנטזיה: "להצמד למטרה" היום עם הפנים קדימה, במטרה לחיות בשמחה, בבריאות ובחיים מלאי עשייה חברתית ותרומה לקהילה.

את 10 שנות הנשיות הכי יפות שורד איבדה לא יכולתי להחזיר, אבל להעניק לה חוויה שתאפשר לה לחוות את שיא נשיותה, את יופיה ועוצמתה לשנים הבאות אתן לה בשמחה!

ורד, כמו פרח יפהייפה רצתה לחוות את הרכות שבה לצד העוצמה שלה, ולכן החלטתי שגווני ורוד בהיר ידגישו את הנשיות והרכות שבה. והיה לי ברור שהעוצמה שבה כבר תצא בצילום.

ואז הגיע יום הצילומים של ורד, היא נכנסה יפה ואצילה, בגווני nude, עם נוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה, נכנסנו לסטודיו לצלילי מוזיקה שקטה ורכה, שם היא מתמסרת למצלמה בטבעיות, וידיה היפות מדברות אליי בתנועות רכות - ידיים שמוכנות לתת, לעזור ולהזיז הרים כדי ליצור שינוי.


קרן נוטלס צלמת נשים.

מלווה נשים לשינוי חיובי באמצעות צילום.

מנחה סדנאות לעוצמה נשית.





פוסטים אחרונים

הצג הכול
Image by Joanna Kosinska
Image by Joanna Kosinska

הסדנה 
נשיות פורצת דרך העדשה 

לראות את עצמך באור חדש

Image by Joanna Kosinska

קרן נוטלס צלמת נשים

יד חרוצים 18, קניון ישראל תלפיות, ירושלים 

kdesign36@gmail.com | 052-8618737

  • Facebook
  • Instagram
bottom of page