top of page
לוגו שלי למירב2.jpg
חיפוש

אשת החודש - מיכל סדן



היום, בחג האורים אני בוחרת להאיר על האישה שבכל יום בחייה מכוונת את אור הזרקורים על אדם אחד, אמן, שבחר ליצור משהו מעומק נשמתו, ולהעצים אותו בדרך שרק היא יודעת - בחוכמה רבה ובלב ענק שרוצה כל כך לעזור לאנשים לפרוץ תקרת זכוכית ולכבוש את השמים. קבלו את מיכל סדן – אישה מעוררת השראה, ממש יצירת אמנות מהלכת שבכל יום מפתיעה מחדש.


אם אשאל אתכם אם מישהו יצליח להוציא אתכם בערב קר וגשום מרביצה על הספה מול הטלוויזיה כדי לצאת לאירוע תרבותי ואמנותי ולפגוש אנשים מרתקים, אני מניחה שתשובתכם תהיה - אין סיכוי.. זאת כי עדיין לא הכרתם את מיכל סדן.

"אנחנו לא אשמים", היא מספרת לי. "היום בעידן המודרני, הרשתות החברתיות מספקות לנו אשליה, אילוזיה - שיש לנו הרבה חברים שמפרגנים ואוהבים אותנו. אך למעשה אנחנו מנתקים את עצמנו אט אט חברתית, משתבללים, ובעצם נשארים בינינו לבין עצמנו. כשאנשים נפגשים באירועים, המפגש מייצר הזדמנויות ליצירת קשר ושיח אמיתי ובלתי אמצעי."

מיכל מאמינה שלכל אירוע שתגיעו אליו תוכלו לפגוש לפחות אדם אחד שישנה את חייכם. זו הסיבה שמיכל בחרה להשקיע את מפעל חייה ליצירת שינוי אמיתי בהרגלי הבילוי התרבותי ולגרום לאנשים לצאת מהבית ולהגיע לאירועים.

מעבר להפקת אירוע אמנות מרשים ומהנה, מיכל עובדת עם האמנים על תפיסת עצמם כאדם וכיוצר: מעצימה אותם בזכות יחסי ציבור מדויקים, האמן מרגיש ראוי ומוערך וזה יוצר שינוי חיובי שמתחיל אצלו פנימה ומופץ לסביבה המורחבת שלו.


כדי להבין מה הפך אותה לאישה מעוררת ההשראה שהיא היום, חזרנו למקום שממנו באה, לסיפור ילדותה.

הוריה, עלו ארצה מאירופה הקרה והחלו את חייהם ממש מהתחתית. מיכל גדלה בירושלים, הוריה שברבות הימים רכשו השכלה אקדמית, הנחילו בביתם אהבה רבה לאמנות אסתטיקה ותרבות, חתירה למצויינות, לצד חינוך של מוסר ויושר.

ההשראה שקיבלה מיכל מהוריה עודדה אותה לעצמאות כבר מגיל צעיר, וכשהייתה בת עשר היה בה רצון עז להצליח ולבלוט בכל מסגרת בה הייתה.

בשכונת רחביה השמרנית של פעם, מיכל זוכרת את עצמה ילדה שונה, שאפתנית, חריפה

והיא הרגישה מוקדם מאוד שהיא רוצה לטרוף את העולם, רצון עז שעובר כחוט השני מהיום בו נולדה ועד היום.

המעורבות בתנועות הנוער, בבית הספר ומאוחר יותר כמפקדת בצבא בחיל החינוך נטעו בה כישורי מנהיגות ונתינה.


מוקדם מאוד נישאה ונולדו לה שתי בנותיה. לאחר כשני עשורים התגרשה, וזו הייתה ההזדמנות לפריצה משמעותית שלה בחיים.

מיכל טוענת שתחושת הקורבנות היא האויב הכי גדול שלנו. כל אישה שמתגרשת נכנסת לרחמים עצמיים ולקושי מאוד גדול להתמודד עם המצב החדש.

מיכל ראתה בגירושיה אתגר גדול: קשיים כלכליים, חינוך בנותיה והקמת עסק משגשג, אתגר אשר אפשר לה לגלות את העוצמה שטמונה בה.

והיום, משרד יחסי הציבור שהקימה בעשר אצבעותיה נחשב לאוטוריטה קידומית בעולם האמנות הישראלי.


בן זוג ראוי הייתה משימה לא פשוטה עבורה במשך עשר השנים האחרונות. אך היום, מיכל נמצאת במערכת יחסים מלאת אהבה ותשוקה עם אמן וקולנוען מוכשר, צעיר וחתיך, ומרגישה שהיא חיה את החיים במלואם.


בכל יום מחדש מיכל חוגגת את הנשיות שבה, כל יום מבחינתה הוא SHOW חדש, שיתחבר תמיד לעולמה ותחושותיה הפנימיות.

מיכל מאמינה שהבגד עושה את האדם, ואף ההצלחה הכלכלית והזוגית תלויה באיך שאנחנו מציגים את עצמנו לעולם.

גם אם ביום אחד יהיו לה כמה אירועים, מיכל תדאג לכמה הופעות שונות - מלוק פראי של נמרה המוקפד עד הפרט הכי קטן, עד ללוק אצילי של שאנל, תסמכו עליה שעם אוסף של 300 תיקי קלאצ', ועשרות גרביונים מסוגננים היא תדע לעשות את העבודה.. ומה שבטוח, היא תמיד תיראה מדהים.

היא אישה חזקה ודעתנית, מלאת בטחון וסגנון לבוש ייחודי שרק אמנית בנשמה יכולה לשלב בכל יום מחדש.



שלב בחירת הקלפים הגיע, הקלף הראשון שבחרה: "לשמור על הגבולות", המסמל עבורה את התקופה שחיפשה את בן הזוג שיכנס לצללית הריקה, זה שירצה להיות שם בשבילה, להעניק לה ולהיות חלק מעולמה, זה שחיפשה תקופה ארוכה, עד שמצאה את שאהבה נפשה.

הקלף השני שבחרה: קלף הפנטזיה, "מוכנה לצאת לדרך", קלף המסמל את האישה שהיא היום, אישה אלגנטית, לבושה בקפידה, בכל זמן ובכל אירוע עם סטייל מושלם.


לקראת יום הצילום, החלטתי שהגיע הזמן של מיכל להיות במרכז – כשם שהיא מעצימה את האמנים ועבודותיהם, הפעם תהיה היא מרכז היצירה.

אני רואה את מיכל כיצירת אמנות, כזו שיצרה את עצמה דרך תשוקותיה, עוצמתה וחזונה האישי. כצייר המבטא על הדף את עולמו הפנימי ויוצר יצירת מופת.


ההתכתבות של מיכל עם יפן היא תמידית, אז היא הגיעה לבושה בקימונו צבעוני שהיה הדוק לגופה החטוב. בעיניה הכחולות המהפנטות יכולתי לראות את ההתרגשות לקראת החוויה. מאוסף האקססוריז המרהיב שלה, שילבנו תיק קלאץ' ונעליים ייחודיות.

ולצלילי stairway to heaven של לד זפלין שהיא אוהבת, הקפיצה לי את החושים ונכנסנו לסטודיו. שם, כמו בכל מקום, היא יודעת מה היא רוצה. אני מתמסרת אליה והיא לאט לאט משתחררת, פורשת את המניפה ככנף ועפה. ואני, מתעדת את יופייה, עוצמתה ומתמלאת השראה.


קרן נוטלס - מלווה נשים לשינוי חיובי באמצעות צילום.

מנחה סדנאות לעוצמה נשית.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
Image by Joanna Kosinska
Image by Joanna Kosinska

הסדנה 
נשיות פורצת דרך העדשה 

לראות את עצמך באור חדש

Image by Joanna Kosinska

קרן נוטלס צלמת נשים

יד חרוצים 18, קניון ישראל תלפיות, ירושלים 

kdesign36@gmail.com | 052-8618737

  • Facebook
  • Instagram
bottom of page